Narrow your search
Listing 1 - 10 of 374 << page
of 38
>>
Sort by

Book
Scorend afstuderen.
Authors: ---
ISBN: 9789001783174 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Studievaardigheden --- Leren


Book
Edushock : breinoptimizer voor leren in de toekomst
Authors: --- --- ---
Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Leren --- Studievaardigheden


Book
Leren. Hoe? Zo! : Hoe pak je examens aan? Reken af met faalangst! Hoe plan je efficiënt? Upgrade je geheugen!
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Leren --- Studievaardigheden


Book
Cursus studiemethode en studiestrategie.
Author:
Year: 2001 Publisher: Brugge : Hogeschool West-Vlaanderen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Stippestappen : systematisch trainen van een goede werk- en leerhouding bij kinderen met een handig stappenplan.
Author:
Year: 2005 Publisher: Sint-Niklaas : Abimo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

STIPPESTAPPEN 1 (1ste en 2de leerjaar) Al gehoord van Stippe? Babbelkous? Babbelmeter? Pietje Precies? Die komen allen tot leven in Stippestappen. Met Stippestappen train je een efficinte leer- en werkhouding in het eerste en tweede leerjaar van de basisschool. Met Stippestappen leer je de leerlingen opdrachten, leertaken en leren leren strategisch aanpakken. Met Stippestappen laat je de 4 stappen van de beertjes van Meichenbaum vertolken door het toffe figuurtje Stippe: Wat moet ik doen? Hoe ga ik het doen? Ik doe het! Ik kijk na. Met Stippestappen effen je de weg naar dat stappenplan: stilzitten, stil zijn, concentratie, relaxen, vinger opsteken, starten en stoppen - Stippestappen kun je aanleren in enkele lessen, direct toepassen en integreren in alle lessen en activiteiten. Stippestappen is haalbaar voor elke leerling en elke leerkracht. Het invoeren vraagt alleen regelmatige training en een consequente aanpak. Stippestappen bestaat uit een losbladige map met kopieerbladen. Een theoretisch Gedeelte bevat een handleiding met veel praktijkvoorbeelden en een praktisch gedeelte met motiverende werkbladen. Deze kopieermap is een pareltje van multifunctioneel materiaal: observatielijst, schoolwerkplan, klassikale instructietekeningen en -pictogrammen, versjes en liedjes, werkinstrumenten als de 'babbelkous' en de 'babbelmeter', medailles, mandala, ganzenspel, puzzels, kijk- en werkblaadjes, teken-, kleur-, knutsel- en leeropdrachten, toegepaste lesjes - Stippestappen bulkt van haalbare en prettig gellustreerde opdrachten. Door Stippestappen breng je meer rust, houvast en structuur in je eigen lespraktijk en in de werkhouding van je leerlingen. Door Stippestappen bekomt elke leerling en elke leerkracht meer succeservaring en een beter leereffect. Stippestappen onderbouwt je hele onderwijsleerproces met een strategische werkhouding n een praktisch stappenplan. STIPPESTAPPEN 2 (2de en 3de graad) Als 'leer-kracht denk je niet alleen na over 'Wat moet ik de kinderen leren?', maar zeker ook Over 'Hoe zorg ik dat deze kinderen graag en goed zelfstandig blijven leren? Hoe help ik deze leerlingen om hun eigen manier van leren kritisch te observeren, bij te sturen en te verrijken? In navolging van Stippestappen 1, bouwen we ook hier verder op de zelfinstructiemethode van de beertjes van Meichenbaum. In deze uitgave voor de tweede en derde graad worden de 4 Stippestappen verder geautomatiseerd en uitgebreid met een 5de stap, het reflecteren. De verschillende stappen krijgen hun toepassing in diverse situaties zoals het voorbereiden van een toets, het oplossen van conflicten, samenwerken, het zelfstandig uitvoeren van opdrachten. Stippestappen is haalbaar voor elke leerling en elke leerkracht. Het invoeren vraagt alleen regelmatige trainingen een consequente aanpak.Met Stippestappen * Train je een efficinte leer- en werkhouding in het 3de en 4de leerjaar. * Leer je de leerlingen opdrachten, leertaken en leren leren strategisch aanpakken. Door Stippestappen * breng je meer rust, houvast En structuur in je eigen lespraktijk en in de werkhouding van je leerlingen. * beleeft elke leerling en leerkracht een succeservaring, met leereffect tot gevolg. * Wordt je onderwijsproces onderbouwd met een strategische werkhouding. Stippestappen bestaat uit een losbladige map met kopieerbladen. Een theoretisch gedeelte bevat een handleiding met veel praktijkvoorbeelden en een praktisch gedeelte met motiverende werkbladen.


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- ---
ISBN: 9789001779832 Year: 2009 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PROBLEEMGESTUURD LEREN besteedt aandacht aan de vaardigheden die je als student nodig hebt om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: - Hoe pak ik een probleem aan? - Hoe werk ik samen in een onderwijsgroep? - Hoe ga ik om met culturele diversiteit? - Hoe geef ik als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? - Hoe organiseer ik optimaal mijn zelfstudie? Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat je snel kunt vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van je probleemgestuurde studie. Bundeling van ervaringen die sinds dertig jaar aan de medische faculteit van de universiteit van Maastricht en elders zijn opgedaan met 'probleemgestuurd leren'. Ingrediënten van deze methode zijn de probleembeschrijving, voorkennis, vragen en motivatie en dat alles samen met anderen en onder begeleiding van een docent. In zeven hoofdstukken werken ervaren schrijvers een en ander grondig uit. Het probleem is het startpunt van het onderwijs; dan volgt de analyse in een groep. Daaruit ontstaat een voorlopig analyse. Uit de opkomende vragen formuleren studenten de leerdoelen voor zelfstudie. Na deze zelfstudie dragen de studenten aan elkaar ter integratie hun onderscheiden vondsten voor. De organisatie van het leerproces vindt plaats in leerblokken met een centraal thema. Inleiding, roosters, groepsindelingen, literatuurlijsten, audiovisuele hulpmiddelen aangevuld met practica en colleges, excursies en vaardigheidstrainingen volgen in een strak schema. Een actieve leerhouding, nieuwsgierigheid en leren binnen een bepaalde context blijken hoogst effectief. Aanbevolen voor studenten uit het universitair, hoger en middelbaar beroepsonderwijs. Deze druk is geheel herzien, sterk uitgebreid en geactualiseerd.


Book
Survivalgids voor de student
Author:
Year: 2008 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studeerwijzer : op weg naar succesvol studeren
Authors: --- ---
Year: 2008 Publisher: Brussel VUBPress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studieplanning : een werkboek voor studenten
Authors: ---
Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
The study skills handbook
Author:
ISBN: 9780230573055 Year: 2008 Publisher: Basingstoke Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 374 << page
of 38
>>
Sort by